logo

Verkoopinformatie Zuidbuurt

Alles wat je moet weten over het inschrijven en toewijzen.

Inschrijven en toewijzen

Zodra de verkoop start van Parkvilla 10, 11 en 12 in Elzenhagen kun je je inschrijven. De verkoop verloopt in een aantal stappen. Via onderstaande uitleg nemen we je mee door de verschillende fases van verkoop. Heb je hierover vragen? Neem dan contact op met het verkoopteam.

Maak een persoonlijk account aan

Een account van Elzenhagen (en Parkvilla 10, 11 en 12) is een persoonlijke online omgeving waar je al je favoriete woningen opslaat en met elkaar vergelijkt, (persoonlijke) berichten leest, documenten kan downloaden en de inschrijving definitief kan maken. Heb je nog geen account? Vul dan eerst op de belangstellingspagina het formulier in. Vervolgens ontvang je een bericht om een persoonlijk account aan te maken.

LET OP: het kan zijn dat het bericht om je account te activeren in je ongewenste mail terechtkomt. Heb je al een account? Dan kun je inloggen en vanuit daar het formulier invullen.

Informatie & inschrijven

Ben je als belangstellende via de website ingeschreven? Dan ontvang je automatisch een e-mail zodra de verkoop start. Je vindt dan op de pagina ‘aanbod’ alle bouwnummers. Bij ieder bouwnummer worden de kenmerken, impressies en de schetsplattegronden getoond en verkoopdocumenten. In jouw persoonlijke account vind je het inschrijfformulier waarmee je je inschrijving definitief kunt maken. Binnen de inschrijfperiode is het mogelijk om nog wijzigingen in de voorkeuren aan te brengen. Nadat de inschrijfperiode is gesloten kan dit niet meer.

Voorwaarden voor online inschrijven:  

Toewijzingsprocedure

Kort na de sluiting van de inschrijfperiode worden de woningen toegewezen op basis van een financiële check en de aangegeven woningvoorkeuren. Krijg je een woning toegewezen dan neemt één van de betrokken makelaars contact met je op om een eerste gesprek in te plannen. Ter bevestiging ontvang je hiervan ook een e-mail.

Is er geen woning aan je toegewezen? Als er geen bouwnummer volgens jouw aangegeven voorkeur meer beschikbaar is, dan word je op de reservelijst geplaatst. Je ontvangt hiervan een e-mail. Valt een optant af, dan biedt het verkoopteam de woning opnieuw aan op basis van de reservelijst, mits het vrijgevallen bouwnummer als voorkeur is opgegeven. Er zit geen volgorde in de reservelijst; ons systeem kiest op dat moment een kandidaat die als eerste voldoet aan de voorwaarden.

Toewijzen, hoe gaat dat in zijn werk?

We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen. Voor de toewijzing maken we gebruik van een digitaal toewijzingssysteem welke onderstaande opeenvolgende criteria hanteert:

  1. Aantal kandidaten per bouwnummer
    Is er slechts één kandidaat voor een bouwnummer, dan wordt de woning aan die persoon toegewezen. Zijn er meerdere kandidaten op dat bouwnummer, dan volgt een 2e beoordeling.
     
  2. Financiële check
    Is er slechts één kandidaat voor een bouwnummer met een financiële check waaruit blijkt dat de woning past binnen de financiële mogelijkheden, dan wordt de woning aan die persoon toegewezen.
     
  3. Loting door digitaal toewijzingssysteem
    Bij meerdere kandidaten op een bouwnummer die ook een financiële check hebben, dan wordt er geloot door het digitale toewijzingssysteem. Het systeem kiest er dan een willekeurige inschrijver uit.
     
  4. Loting 2 door digitaal toewijzingssysteem
    Zijn er na de eerste loting nog woningen beschikbaar en meerdere kandidaten die geen certificaat hebben, dan wordt wederom geloot door het digitale toewijzingssysteem. Het systeem kiest er dan een willekeurige inschrijver uit.

Woning toegewezen gekregen? 

Op het moment dat je hoort dat je een woning toegewezen hebt gekregen, word je zo snel mogelijk uitgenodigd voor een eerste gesprek ingepland met de desbetreffende makelaar. Tijdens dit eerste gesprek worden de plattegronden en alle beschikbare (technische- en juridische-) informatie zorgvuldig met jou doorgenomen zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen. Na dit gesprek krijg je een optie op het bouwnummer, hierna volgt de tekenafspraak.

Tekenafspraken

Als de woning aansluit bij jouw woonwensen en je wilt overgaan tot koop, dan worden de contractstukken ter ondertekening voor je klaargemaakt. Het ondertekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst gebeurt op het kantoor van de makelaar, of als dat niet uitkomt gewoon thuis op de bank. Het is goed om te weten dat je na het ondertekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst nog twee maanden de tijd hebt om de financiering te regelen.